Jak se naučit pít vodu

Jak se naučit pít vodu

Když jsem se začal ptát lidí, co pijí, zjistil jsem, že jedinců pijících hlavně čistou vodu je pomálu. Naopak se ukázalo, že představa pití čisté vody bez jakéhokoli ochucení většině z nich vůbec nepřipadá lákavá. I z osobní zkušenosti vím, jak je nesnadné přejít na pití čisté vody. Zpočátku vám připadá, že voda postrádá chuť, a po jejím vypití možná máte i pocit těžkosti v břiše. Zejména u kuřáků může být pocit odporu k vodě zesílený.

Proč to tedy zkoušet?Voda vám může účinně pomoci, pokud jí to umožníte.

Není potřeba uvádět zdlouhavé argumenty, proč pít především vodu. Každý z nás podvědomě cítí, že je to přirozené a správné. Možná to souvisí s tím, jaký podíl v našem těle voda má. Pro řadu lidí však může být obtížné s pitím vody začít. Je to jako se změnou jakéhokoli zvyku, který máte pěvně zakořeněný. Své návyky (i ty škodlivé) si totiž dlouhou dobu budujeme a – mnohdy i nevědomky – stále upevňujeme. Je zřejmé, že přebudovat zaběhnuté mechanismy vyžaduje určité úsilí.

Obavy však nejsou na místě, váš přerod bude trvat jen omezenou dobu. Věděli jste, že k tomu, aby se z nějaké činnosti stal zvyk, stačí opakovat ji po dobu 21 dnů? To je dost krátká doba na to, že máte v úmyslu změnit nesprávně nastavený systém přijímání tekutin, který možná používáte už po desítky let. Je to jistě povzbudivé zjištění! Stačí mít jen trochu vůle a odhodlání ke změně.

Nejlepší způsob, jak vodu dostávat do těla, je vodu jíst. Není to nic obtížného, ve většině ovoce a zeleniny tvoří voda více než 90 % složení. U melounů, pomerančů a grepů je to až 98 %. Tímto způsobem se získaná voda dostává do organismu pomalu a rovnoměrně. S ovocem a zeleninou zároveň konzumujeme vitamíny, minerály a stopové prvky.

U samotného pití vody je důležité správně rozložit její přijímání během dne. Je zřejmé, že vypijeme-li ráno najednou litr vody a totéž uděláme večer, svému tělu příliš neprospějeme. V takovém případě totiž většina vody tělem projde bez většího účinku. Mnohem lepší je rozložit přísun vody do celého dne a dávkovat ji po menším množství. Deset skleniček o objemu 0,25 l během dne, pokud možno v pravidelných intervalech, nebo pozvolné upíjení z ráno naplněné nádoby vaše tělo ideálně zásobuje vodou, navíc máte přehled o svém pitném režimu.

Tajný tip: přechod k pití čisté vody si usnadníte, pokud se ji naučíte vnímat jako lék.

Když se cítíte nemocní, jdete k lékaři, který vám stanoví diagnózu a navrhne lék. Ten si koupíte a pak přijde okamžik, kdy ho „užijete“. Uděláte to tak bez ohledu na to, jakou má chuť, přestože často bývá odporná. Vezmete si lék s vědomím, že do sebe dostáváte látku, která vám pomůže. Začněte takto přistupovat ke sklenici čisté vody.

Vypijte ji s vědomím, že je to lék, jenž vám pomůže, a to vám v začátcích umožní překonat pocit nechuti. Pocity nás ovlivňují a jsou důležité. Dalším krokem je spojit si s vypitím sklenice vody nějaký pozitivní pocit. Můžete myslet na dobití energie, představovat si očistu těla, odstranění únavy nebo cokoliv, co vás právě napadne. Vše bude správně, záleží jen na vaší svobodné vůli. Začněte zkrátka pít vodu „vědomě“.

Vtisknutím myšlenky vodě využijete v praxi teorii paměti vody Masaru Emota. Budete překvapeni silou účinku. Spojením energetické vibrace vašeho přání a čistoty charakteru vody vytvoříte pro tělo účinnou a léčivou látku. Myslím, že se vám vědomé pití bude líbit. Pil jsem po nějaký čas vodu s vědomím, že piju čistou inspiraci a kreativní nápady. Myšlenka na vznik harmonizéru na sebe nenechala dlouho čekat. Věřím, že za ni mohu děkovat hlavně vodě.

Přál bych si, aby vám tyto řádky pomohly a byly vaší inspirací.

Richard Synčák

Publikováno v Blog